רוב רכושו של הגר"ע – לבנו רבי משה

אבי יעקב No Comments on רוב רכושו של הגר"ע – לבנו רבי משה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כתב גל"צ יאיר שרקי חשף הבוקר בתוכנית 'בוקר טוב ישראל' בגלי צה"ל את צוואת מרן הרב עובדיה יוסף זיע"א.

במסמך שכתב הגר"ע בכתב ידו בשנת 2005 הוא מעניק לבנו הצעיר הרב משה יוסף את הזכויות על הוצאת ומכירת ספריו, וכן את הבעלות על כל כתבי היד שהותיר. כמו כן, מוסר הרב לבנו משה את ספריית הענק השוכנת בבית ברחוב הקבלן 45, ואת ספרי התורה שבבית מדרשו הסמוך. בנוסף מבהיר מרן כי כל הנכסים, הדירות והכספים שהעביר בחייו לבנו משה הם "מתנה גמורה". המסמך לא כולל התייחסות לשאר בני המשפחה. הם צפויים להתחלק בנתח קטן יחסית מהירושה – דירתו של הרב ברחוב הקבלן וכן בחפצים אישיים שהותיר.

בפתח המכתב, שבראשו מתנוסס התאריך א שבט תשס"ה, מזכיר הרב עובדיה ארבעה מכתבים קודמים אותם חיבר בשנים 1997-2001 ונגנבו מכספת במשרדו של עורך הדין גלאס, איש אמונו של הרב עובדיה. בנוסף, חידש הרב את חתימתו בתחתית המסמך בשנת 2012, כשנה וחצי לפני פטירתו והעניק תוקף נוסף למסמך.

להלן כמה ציטוטים מתוך המסמך:
"הדירות והנכסים הרשומים על שם בני הרב משה הי"ו נתונות לו במתנה גמורה בקניין גמור ושלם… רצוני שכל הוצאות ומכירת הספרים אשר חיברתי ואשר אחבר בעזרת ה' הכל יעשה על ידי בני הרב משה הי"ו והזכויות קנויות לו מעתה ועד עולם. ההכנסות ממכירת הספרים הללו ישמשו קודם כל להוצאת ספרים נוספים, והרווחים יהיו בידי בני הרב משה הי"ו וישתמש בהם לפי שיקול דעתו… כל כתבי היד שכתבתי ואכתוב בעזרת ה' כולם שייכים לבני הרב משה היו ויעשה בהם כראות עיניו ואין רשות לשום אדם לעשות בהם כל שימוש."



0 תגובות